Zima, autyzm, kwarantanna, Covid-19, nauka zdalna !?

KRS 0000037904
28677 Adam Syjut

Niestety po zakończeniu jednej kwarantanny trafiamy praktycznie z automatu w kolejną. Chłopaki na szczęście bez większych problemów. Ja niestety musiałam skorzystać z pomocy mojej Pani doktor. Uporczywy kaszel, katar, ból głowy, ból gardła i wysoka temperatura zmusiła mnie do przyjęcia antybiotyku. Gdy Dominikowi wyszedł test pozytywny, zdecydowałam się również na test i mimo, że czuję się już znacznie lepiej i antybiotyk przyjmuję od paru dni, to wynik testu wyszedł pozytywny. Tym samym izolację mam do 14 lutego a dzieci 7 dni dłużej.
Izolacja to nie jedyny problem z którym się obecnie zmagamy. Przebywanie przez dłuższy czas, w tym samym mieszkaniu, z dzieckiem zmagającym się z zaburzeniami ze spectrum autyzmu nie należy do najłatwiejszych. Ciężko zdrowemu dziecku wytłumaczyć, że nie może wychodzić z domu a co dopiero dziecku z autyzmem. NIE nie możesz wyjść, NIE nie możesz przytulić babci, NIE nie możesz iść do skrzynki pocztowej, NIE nie możesz iść z Bilonem na spacer!? Zaraz jest kontra AGRESJA, AGRESJA, Agresja!!!
Nauka zdalna. Totalny bezsens, zakłamywanie rzeczywistości. Jak mam leczyć dziecko z fiksacji i manii na punkcie elektroniki w takiej sytuacji!? Absolutnie nie dopuszczę Adasia do komputera! Pomijam, że już trzy w swoim życiu zepsuł. Niestety sytuacja wymusiła, że jak w dzieciństwie bawię się w nauczycielkę 🙂 Przeprowadzam lekcje. Każdego dnia, bo systematyczność jest najważniejsza! Jestem zdeterminowana, wymagająca i przygotowana. Nie ma mowy o improwizacji. Chwila zagubienia i już Adaś kończy naukę!
Nauka zdalna to Dramat Naszych Dzieci.
Nauczyciele alarmują, że zdalne nauczanie najmocniej uderza w najmłodsze dzieci! Brakuje im podstawowych umiejętności:
* słabo czytają i liczą
* nie są u nich prawidłowo rozwinięte umiejętności społeczne. Dzieci są wycofane, zagubione i często samotne.
* izolacja powoduje, że uczniowie wracają do szkół z dużymi lukami edukacyjnymi.
Rzecznik Praw Dziecka zlecił przeprowadzenie badań, z których wynika, że 83% uczniów w wieku 15-18 lat doskwiera brak bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami. 72% uczniów ma również problem z brakiem kontaktu „twarzą w twarz” z nauczycielem. Według 49% uczniów nauka zdalna źle wpływa na ich zdrowie fizyczne, a 50% badanej młodzieży twierdzi, że nauka online ma również negatywny wpływ na ich zdrowie psychiczne. Ostatnio bardzo często pojawia się opinia, że dzieciom grozi „autyzm cyfrowy”. Według badań Dolnośląskiej Szkoły Wyższej – aż 44% więcej nastolatków (w porównaniu do 2018 roku) zmaga się z objawami depresji. 20% uczniów ma myśli samobójcze, a 40% boryka się z uporczywym lękiem. Aż 2/3 nastolatków ma także objawy, które świadczą o uzależnieniu od komputera, komórki.

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rozmowy, porady lub czujesz się osamotniony – skontaktuj się ze specjalistami pod numerami telefonów:
116 111 – Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży; kontakt online przez stronę 116111.pl
800 12 12 12 – Dziecięcy telefon zaufania, prowadzony przez Rzecznika Praw Dziecka
Jeśli doszło do wypadku bądź sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu, zadzwoń pod alarmowy numer 112