KRS 0000037904
28677 Adam Syjut
Tydzień przepełniony fantastycznymi zajęciami z elementami integracji sensorycznej oraz sensoplastyki. Zajęcia zostały zorganizowane w szkole Adasia przez jego wychowawców https://www.terapiairozwoj.com/aacademy/strona/o-szkole Panie cudownie kreatywne z ogromnymi pokładami chęci i cierpliwości 🙂 Korzystając z okazji parę słów o Integracji Sensorycznej. Adaś od trzeciego roku życia korzysta z tej formy terapii. Zajęcia zazwyczaj odbywają się w klimacie zabawy, co daje szansę nawiązania bezpośredniego kontaktu z dzieckiem. Autorką zajęć SI była dr Jean Ayres, psycholog i terapeuta zajęciowy. W Polsce to stosunkowo nowa forma zajęć wspomagających rozwój dziecka. Zajęcia polegają na wykonywaniu różnorodnych ćwiczeń, angażujących całe ciało oraz układy zmysłów (równowagi, propriocepcji – czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku). Podstawą sukcesu właśnie tego typu zajęć jest doświadczony terapeuta z odpowiednim podejściem do dziecka jak również odpowiednio przystosowana sala do terapii Integracji Sensorycznej!!!
Co może wskazywać, że nasze dziecko ma zaburzenia integracji sensorycznej:
* dziecko jest ruchliwe lub wręcz przeciwnie zbyt powolne, nieśmiałe, wyciszone
* dziecko unika zabaw na zjeżdżalniach, huśtawkach, drabinkach, karuzeli
* choroba lokomocyjna
* niska sprawność fizyczna np. trudności z jazdą na rowerze
* nadwrażliwość na dźwięki, zapachy, smaki
* unikanie zabaw plastycznych z użyciem rąk (plastelina, glina, piasek, farby)
* opóźniony rozwój mowy, wady wymowy. Dzieci często cechują się wybiórczością pokarmową.
* zaburzenia koncentracji uwagi
* wrażliwość na dotyk. Dzieci wręcz histerycznie reagują na próbę obcięcia paznokci, włosów. Boją się również mycia włosów. Często preferują ubrania o ulubionej strukturze bez metek, szwów.
